wtorek, 22 kwietnia 2014

Jak znaleźć wszystkie linki symboliczne w katalogu (rekursywnie)?

Po co nam informacja gdzie i jakie mamy linki symboliczne?
Jest to przydatne gdy nie pamiętamy jakie robiliśmy linki symboliczne, gdy mamy wiele serwerów Linux / Unix / .., lub wielu administratorów.
Takie linki mogą być zagrożeniem dla bezpieczeństwa naszego serwera. Sam widziałem kiedyś na "zhakowanym" serwerze WWW link do katalogu głównego / .
Tak więc jak wylistować  rekursywnie zawartość katalogu i wyświetlić tylko linki symboliczne?
Wystarczy w linii poleceń wpisać:
ls -lR /path/to/folder | grep ^l

1 komentarz:

  1. Akurat ja się za bardzo na tym nie znam, ale za to jestem zdania, że właśnie samo już posiadanie strony www na dzień dzisiejszy jest bardzo ważne. Muszę dodać, że jeżeli chodzi o mnie to dla mnie ją wykonała firma https://haiku.com.pl/ i jestem z tego wyboru bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń